Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Modregning af SH-penge i flekslønstilskud?

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Modregning af SH-penge i flekslønstilskud?

Indlægaf UHolm » fre dec 15, 2017 6:27 pm

Min mand bliver tilkendt fleksjob den 21.9.2017. Han er blevet ansat i nyt firma den 16.9.2017 som fleksjobber.
Min mand var alvorlig syg,(han ventede på en lungetransplantation) men arbejdede det han kunne og fik sygedagpenge, indtil 21.9.2017 hvor han tilkendes fleksjob.
Firmaet han var ansat i indtil den 15.9.2017, er solgt denne dato.
Efterfølgende bliver de ansattes SH-penge gjort op og udbetalt og beskattet, dette sker den 19.10.2017.
Vil høre om det kan være rigtigt at de kan blive modregnet i fleks løntilskuds, når de vedrører en ansættelse fra før han tilkendes fleksjob. Samt hvis det havde været praktisk muligt for det gamle firma skulle de jo have været udbetalt før den 21.9.2017, men det var det ikke.
Han har været delvis sygmeldt siden 10.3.2017, arbejdet ca. 4-5 timer i ugen, og har også været feriehindret p.ga diverse hospitals undersøgelser og indlæggelser.
UHolm

Re: Modregning af SH-penge i flekslønstilskud?

Indlægaf Louise Schelde » tirs jan 02, 2018 9:19 pm

Kære Uholm,

Først og fremmest rigtig godt nytår.

Når kommunen foretager modregning skal de have lovhjemmel hertil.

Når der er visiteret til fleksjob sker bevilling og konkret lønforhandling af et fleksjob efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats paragraf 70e og 70f. Det er således løn og indtægter sidestillet med løn i selve fleksjobbet, der indgår i beregningen af flekslønstilskuddet.

Jeg vil anbefale, at i anmoder om en skriftlig afgørelse med begrundelse og henvisning til lovhjemmel samt en klagevejledning.

De bedste hilsner

Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde

Tilbage til Juridisk forum til fleksjob og ledighedsydelse