Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

hvad er mine rettigheder

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

hvad er mine rettigheder

Indlægaf gumle2013 » tors sep 07, 2017 5:03 pm

Hej

Jeg har set jeres navn nævnt inde på hjemmesiden sociale rettigheder, men jeg er lidt i tvivl om hvem jeg skal sende mit spørgsmål til. Jeg håber, at jeg kan få hjælp her på siden, for jeg er ved at være langt ude i tovene og har brugt for et konkret svar nu, for jeg kan ikke holde til den ”slåskamp længere”. Men kan I ikke svare på mit spørgsmål, så ved I måske hvem der kan.

Jeg er på kontanthjælp, fordi jeg bor i et område hvor der ikke er mange arbejdspladser for ufaglærte personer, og ud over det, så vil min kommune hellere finde arbejde til flygtninge end til danskerne. Men det er slet ikke det der er mit problem, for mit problem er lange større for mig, og jeg vil gerne kende mine rettigheder.

Jeg har en jobkonsulent som mener at alle skal ligne en fotomodel eller lignende og hun har forlangt at jeg skal få ordnet mine tænder, så jeg kan se flot ud. Jeg har absolut og jeg mener absolut ingen intentioner om at ændre mit udsende. Havde jeg haft dette ønske, så skulle jeg nok henvende mig til hende og få det klaret. Men jeg er tilfreds med mit udseende og ønsker ikke at ændre noget. Jeg knokkerler hver dag som en hest på de arbejdspladser som jeg bliver henvist til, møder til tiden og er aldrig syg, så der er intet at pege finger ad. Jeg vil gerne vide har hun ret til at forlange det, eller har jeg ret til at sige nej for det er absolut ikke noget jeg ønsker. Jeg mener det faktisk så stærk at vis hun har ret til at forlange det, og jeg ikke har ret til at sige nej, så ønsker jeg ikke at være her mere, for det kan jeg ikke leve med at andre skal bestemme, hvordan jeg skal se ud. Kan de ikke accepterer mig som jeg er kan jeg hellere ikke accepterer dem. Det er mine hænder og hjerne der skal arbejde og ikke mit udseende. Jeg ved at der er mange meninger om dette emne, men jeg ønsker bare et svar, hvilke rettigheder har jeg?

Jeg ser frem til at hører jeres svar

Med venlig hilsen
Sille
gumle2013

Re: hvad er mine rettigheder

Indlægaf Stud. Soc » tirs okt 03, 2017 12:56 pm

.
Stud. Soc

Tilbage til Juridisk forum til kontanthjælp