Følg Sociale-Rettigheder på Facebook og hold dig opdateret
Seneste indlæg på forum

Er ikke sikker på hvor godt det ser ud

Her stiller du spørgsmål til din situation og får et vejledende juridisk svar.

Er ikke sikker på hvor godt det ser ud

Indlægaf Cvalda » søn feb 19, 2012 5:55 am

Jeg begyndte, d. 1. februar, i arbejdsprøvning på et beskyttet værksted for psykisk syge.
D. 16. februar var jeg til samtale på mit værested og fik mig en lang snak med min kontaktperson om hvor dårligt jeg efterhånden havde det.
Efterfølgende ringede hun til min sagsbehandler for at fortælle videre hvad jeg havde sagt, og de blev i samråd enige om at stoppe arbejdsprøvningen.
Næste skridt er en speciallægeerklæring.

Men nu sidder jeg tilbage og er på samme tid lettet og bekymret. For om jeg har skadet min egen sag ved at gå med til at afslutte arbejdsprøvningen efter kun 2 uger.
Jeg har, i løbet af de 2 uger jeg var der, været mødt op to gange, hvor jeg efter en times tid var nødt til at tage hjem og en enkelt gang, hvor jeg var der et kvarter for at snakke med dem om, at jeg havde det dårligt med at melde afbud.

Er der nogen, der har erfaring med et lignende forløb?
Cvalda

Re: Er ikke sikker på hvor godt det ser ud

Indlægaf Louise Schelde » fre feb 24, 2012 4:08 pm

Kære Cvalda,

Umiddelbart lyder det ikke som om, at du "bare" er stoppet i arbejdsprøvningen uden videre. Du har selvfølgelig pligt at medvirke til afklaring af din egen sag, men dette skal være indenfor realistisk rammer. Når din arbejdsprøvning er blevet afbrudt i samråd med din kontaktperson og sagsbehandler, er der ikke tale om, at du ikke har medvirket til afklaring.

Formålet med at indhente en speciallægeerklæring må være, at få belyst hvilke psykiske- ressourcer og begrænsninger der foreligger, og derefter tage stilling til, hvad der vil være realistisk i forhold til arbejdsprøvning eller andre foranstaltninger.

Mon ikke din sagsbehandler ønsker at belyse din sag tilstrækkeligt, for at kunne træffe den rigtige afgørelse i sin sag.

Håber det var svar nok. Hvis du ønsker at drøfte din sag, er du meget velkommen til, at ringe til gratis rådgivning om onsdagen mellem 9-15.

De bedste hilsner fra
Louise Schelde Frederiksen
Louise Schelde

Tilbage til Juridisk forum til førtidspension